Kui
ma nüüd sellele niimoodi pingsalt mõtlen, et milline loeng, seminar vmt on mind
minu töös ja elus kõige rohkem mõjutanud, siis ma ei või kindel olla, kas see
tegelikult ka on nii, aga mulle hüppab koheselt pähe Anu Virovere loeng umbes
pooleteise aasta tagant, kui ma läbisin andragoogi kvalifikatsioonikursust.
Tavaliselt
jäävad mulle eelkõige meelde esinejad ise, sest selleks, et mind üldse püüda,
peavad nad olema säravad isiksused ja head esinejad. Anu Virovere oligi kindlasti
särav esineja, aga ma ei mäleta temast midagi. Ma ei mäleta ka tema muust
loengust midagi, ma mäletan ainult ühte teooriat ja see oli „Mina, geenius“. Ma
ei mäleta isegi, kes selle teooria autor oli, aga põhimõte oli sel siis
niisugune, et iga inimene on mingis asjas geenius. Ja ta peaks ka julgelt
tunnistama, milles ta eriti andekas ja suisa geniaalne on. Ja siis kõik
osalejad pididki ütlema, et milles nemad geenused on. Näha oli, et mõnel tuli
see kergemini ja mõnel väga raskelt, aga tegelikult pidasid kõik ennast ikkagi „normaalseks“
ja geeniuseks väga ei tahtnud ennast
keegi tunnistada.
Koolituspäev
läks edasi muude teemadega, aga ma nägin, et geenius oli kõigil meeles. Ja järjest
enam võis täheldada, et inimesed hakkavad ise ka uskuma, et tõepoolest on asju,
milles just nemad ise ongi geniaalsed. Nemad tõepoolest ongi geeniused. See mõte
ketras kõigi peades – me oleme geeniused.
Ma
ei mäleta, kas see käis kohe sinna teooria juurde või ma pookisin selle mõtte
sinna ise, aga umbes sellest ajast on üks minu koolitaja-motosid olnud, et loov
õpetus teeb igast inimesest geeniuse. See võiks siis tähendada seda, et
koolitaja peab ise olema loov ja laskma õppijatel olla nii loov, et see geenius
igas õppijas välja tuleks. Mina muideks ütlesingi tol korral Anu Virovere ees
sundseisus olles, et ma olen geniaalselt loov. Ja nüüd ongi minu missioon oma
geniaalse loovusega äratada geenius ka teistes inimestes – oma õppijates.
See
on siis minu kogemus mind suurelt mõjutanud loenguga.
Geenius
on rääkinudJ.
No comments:
Post a Comment