Lugedes
kaaskursuslaste blogisid ja vaadates nende infostruktuure tekkis mul õige
mitmeid mõtteid ja küsimusi.
Esiteks näib
olevat üsna varieeruv see, mida mõeldakse infostruktuuri all. Kas see sisaldab
ka sisekommunkatsioonikanaleid nagu nt infostend, meililist, koduleht jne või
mitte. Kui mulle öeldakse infostruktuur, siis ma ise just seda kommunikatsioonistruktuuri
esmalt mõtlengi. Kuna aga tegu on siiski taristut käsitleva ainega, on kõik
infrastruktuuri kindla komponendina oma infostruktuuri lükanud, nii ka mina.
Ühesõnaga, mis täpselt on infostruktuuri osad pean ma veel veidi mõtlema, aga
praegu tegin oma kooli kohta sellise struktuuri:
Nagu näha
erineb minu struktuur teiste omadest sisuliselt ikka väga suuresti. Eks üheks
põhjuseks on muidugi see, et Kaitseliidu Kooli näol on tegu mitteformaalse
õppeasutusega, kus koolituvad täiskasvanud ja keegi aastaringselt nö kohapeal
ei õpi. Küll toimub igal nädalal 1 või mitu kursust, kuhu siis nö tavalised
inimesed oma puhkepäevadel ja vabast ajast õppima tulevad. Soovikorral veavad
nad siis oma süle- või tahvelarvutid ja muud vidinad ise kaasa.
Me ise peame
ennast küll üsna moodsaks õppekeskuseks, aga võrreldes nüüd tavakoolidega, pole
meil õieti mitte midagi. Moodsad oleme me siis pigem andragoogilises mõttes. Miks
ei ole õieti midagi? Eks see ole tingitud mitmest asjast. Kohe tahaks nimetada
muidugi ressursipuudust, aga ma arvan, et see oleks ületatav probleem, kui
osata hästi ära põhjendada, miks meil nt puutetahvlit või 10-t IPadi vaja on. Pigem
ei ole meil moodsaid tehnikavidinaid, sest me ei tunne ja ei oskagi tunda nende
järgi vajadust. Kogu õppetöö on üles ehitatud teisiti ja nt instruktorite välja
õpetamisel on algajatel instruktoritel oma tundide läbi viimisel tehniliste
abivahendite kasutamine lausa keelatud. Seda siis mitte selleks, et neid
kiviaega viia, vaid selleks, et panna neid loovalt tegutsema ja suunata mõttele,
et tunde saab teha väga põnevalt ja tunduvalt
tõhusamalt eesmärgile viivalt kasutades vaid oma pead ja kaht kätt ning
unustades täiesti PowerPointi.
Olemasolev
taristu on meil siiski pea täies mahus pidevas kasutuses. Erandiks on kindlasti
grafoprojektor, mis veel haruharva kasutust leiab, aga päris ära me neid siiski
visanud pole, sest meie õppijad on läbilõige kogu Eesti rahvast ja aegajalt
ikka on kursusel mõni õppija, kes eelistab siiski oma jooniseid ei muu kui grafoprojektori
abil näidata ja siis peab ta seda saama.
Kogu õppetööks
mõeldud taristu on meil praegu üles ehitatud nii, et kõik oleks liikuv.
Absoluutselt kõike saaks ühest klassist teise ja erinevate korruste vahel
liigutada. Ja miski ei ole nö põrandas või laes kinni.
Aga mis meil
siis lisaks olla võiks?
Paremad ja
suuremate võimalustega televiisorid. Näed need jäid mu infostruktuurist kogemata
kombel välja, ehkki me neid videotreeninguteks pea igal nädalal kasutame.
Arvutiklass.
Meil on hetkel nö vabakasutuses õppurite jaoks õpperaamatukogus 3 terminali,
pluss võimalus laenutada sülearvuti. Viimased on küll oma aja ära peaaegu elanud
ja seetõttu jääb neid järjest vähemaks. Kogu maja katab wifi, küll pisut
heitlik, aga siiski. Me küll saame hakkama, sest nagu eelpool mainitud, võtavad
õppijad enamasti ise oma sülearvutid kaasa ja puudust väga ei tekigi, aga vahel
ikka tekib ka.
Ja loomulikult
kuluks meile ära ka nii haridustehnoloog kui IT-spetsialist. Esimesest küll ei
osata veel puudust tunda, aga teise järele on pidev vajadus. Praegu on siis
pigem nii, et kogu koolitav koosseis on nii hästi või halvasti kui igaüks oskab
ka haridustehnoloogid ja IT-spetsid.
No comments:
Post a Comment